سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دوست خوب
درباره وبلاگ


سلام فقط دوس دارم بهتون خوش بگذره,همیشه سعی کردم حتی اگه ناراحتم خودمو شاد نشون بدم,پس بدو بدو شادی
لینک های ویژه
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 25
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 138048
چهارشنبه 91 دی 6 :: 12:3 عصر ::  نویسنده : مهدی

شش ترفند که شما قادر خواهید بود که با یافتن اطلاعات بسیار کمیاب یا از دست رفته به مدت طولانی که هیچ فرد دیگری قادر به یافتن آنها نبوده، دوستانتان را مات و مبهوت کنید. جستجو در مطالب یک سایت خاص از طریق گوگل ، آب و هوا و . . .

 این شش ترفند عبارتند از: 

 

1. جستجو از طریق سایت
تا بحال به سایتی مراجعه کرده اید که جستجوگر داخلی داشته و نتوانسته کلمه مورد نظرتان را پیدا کند؟

حتما همینطور است. اما چرا خودتان را آزار می دهید وقتی گوگل می تواند آن سایت را برای شما جستجو کند؟  تمام کاری که باید انجام بدهید اینست که ابتدا کلمه ی مورد نظر جستجو تان و سپس نام سایت با نام آن سایت رو به این صورت جستجو کنید: تصور کنید که به دنبال Eric Griffith‌ در سایت pcmag.com‌ هستید.

"Eric Griffith” site:pcmag.com

گوگل تمامی مطالبی را که در آن دومین این نام را دربر دارند می یابد. حتی می تواند دومین های مورد جستجویتان را محدود کنید به (.com .net .edu)

به عنوان مثال وقتی به دنبال "site:edu”‌بگردید گوگل فقط در سایتهای مارکز آموزشی به جستجو می پردازد.

یا می توانید ابتدا نام آن سایت و سپس موضوع مورد نظرتان را تایپ و جستجو کنید و گوگل به صورت کلی نتایج را جستجو و پیدا می کند.

به عنوان مثال : PCMag desktops

Huffpo Charli


2.چک کردن زمان و آب و هوا
می خواهید بدانید که ساعت چند است؟  فقط "Time” را جستجو کنید و گوگل ساع را به وقت محلیتان به شما می گوید. یا می توانید "Time in ……………”‌ را تایپ کنید و به جای نقطه چین ها هر شهر جهان را که خواستید تایپ کنید و گوگل زمان آن شهر را به شما می گوید. این روش، یک راه بسیار عالی برای یاقتن این که یک نفر چند فاصله زمانی با شما فاصله دارد، می باشد.

همین روش برای آب وهوا هم صادق است. فقط کافیست تایپ کنید "Weather”‌ و گوگل هوای 4 روز آینده ی محل زندگیتان را به شما نشان می دهد. یا "Weather in ……………” می تواند پیش بینی آب و هوای هر شهری که می خواهید را به شما بدهد. با یک کلیک کوچک نیز واحد دمای هوا از فارنهایت به سانتیگراد یا بالعکس امکان پذیر است.



3.محاسبه و تبدیل تقریبا همه چیز!
نمی دانید ماشن حاب قدیمتان کجاست؟ از نوار ابزار جستجوی گوگل برای محاسبه تان بهره ببرید. نیاز به تایپ هیچ چیز اضافه ای نیست کافیست به همین سادگی تنها تایپ کنید "2x2”

(گوگل جواب شما را می دهد) یا می توانید یک عبارت پیچیده تر تایپ کنید و گوگل جواب شما را می دهد.

گوگل می تواند تفاوت بین 5*5-33 (22) و 5*(5-3) (10)‌ را تسخیص دهد. و بله گوگل برای ضرب می تواند هم از X و هم از * استفاده کند. ای تنها شروع کار است، گوگل حتی می تواند توابع مثلثاتی را نیز حل کند.

گوگل همچنین به راحتی می تواند واحدهای اندازه گیری را به یکدیگر تبدیل کند. از گوگل "3 meters in yards”‌ را بپرسید تا به شما اینگونه پاسخ دهد "3 meters= 3.2808399 yards” . شما می توانید حجم، مسافت، مساحت، واحد پول، انرژی، اطلاعات مانند بیت و بایت، و تمامی واحدهای اندازه گیری را به یکدیگر تبدیل کنید. همچنین می توانید دو عمل تبدیل و محاسبه را یکجا با هم انجام دهید. به عنوان مثال 3 meters) + (2 feet)= 0.00224290146 miles)

(1 hectare) + (2 acres) = 18093.7128 m2

GoogleGuide  نیز یک مبدل/محاسبه گر فوق العاده دارد.



4. زمین لرزه
مرکز ژئوفیزیک آمریکا تمامی ارتعاشات زمین را ثبت می کند. با توجه به فجایع هائیتی و ژاپن، شاید بد نباشد که بدانید اطرافتان چه اتفاقاتی برای گسل های زمین می افتد. "Earthquakes”‌ را در گوگل تایپ کنید و بلافاصله لیست لرزشهای اخیر زمین را به همراه میزان بزرگی و درجه و قدرت آن به همراه لینک نقشه ی محل وقوع زلزله را دریافت کنید.



5. یک نوع فایل به خصوص را انتخاب کنید.
اگر فقط می خواهید یک نوع فایل به خصوص را جستجو کنید، می توانید از گوگل بخواهید به این صورت که "filetype:” به همراه پسوند آن فایل در ویندوز. همچون Acrobat (PDF) و Word (DOC) ، text (RTF,TXT) ، Excel (XLS) و PowerPoint (PPT) و ...

اگر نوع فایل را نیزمشخص نکنید، گوگل تمامی این فایلها را نمایش می دهد ، اما توقع نداشته باشید که نتیجه دلخواهتان در بالای جستجوها نمایش داده شود. اگر می خواهید چندین جستجو در با نوع فایلهای گوناگون داشته باشید از "OR”‌ استفاده کنید. به عنوان نمونه

Free software filetype:PDF OR filetype:DOC

اگر در حال جستجو در Google Image هستید می توانید نتایج جستجو را از طریق نوار سمت چپ محدودتر به clip part ، photographs‌ وlinedrawings‌ بکنید.



6.جستجوی صوتی
قابلیتی که از یکم تیر در گوگل فعال شد جستجوی صوتی است.شما می گویید و گوگل جستجو می کند. به همین سادگی!!! ،  ابتدا با مرورگر کروم به سایت گوگل می روید و بر روی Voice Search کلیک می کنید. سپس در صفحه ی بعدی بر روی Try Voice Search Now کلیک می کنید و در میکروفون عبارت یا کلمه ی مورد نظر را می گویید و گوگل برای شما به جستجو می پردازد بدون هیچگونه تایپ و کلیکی!




موضوع مطلب :